בית״ר – מיצג צילומי – עדי שלמון

תאריך

כדורגל, בית״ר ירושלים, אישה, אמנות – ארבעה מושגים טעונים בהקשרים ואסוציאציות רגשיות, תרבותיות ופוליטיות שלא תמיד נמצאים באותו צד של השיח. התערוכה בית״ר של הצלמת עדי שלמון מצליחה לכנס נגיעה והתייחסות למושגים אלה למסגרת אחת, המציעה מבט שונה ובחינה מחודשת של הגדרות ופרשנויות. זו אינה תערוכה של צילומי ספורט. אין כאן תיעוד של רגעים מרגשים, רגעי שיא של משחק כדורגל. אין גולים, פנדלים, קהל, אווירה, מנצחים או מפסידים. למעשה, אין בכלל כדור ולא בדיוק ברור מה המשחק (אם יש בכלל משחק) שהמצולמים משחקים.

הקשר בין הצילומים המוצגים לצילום ספורט קונבנציונלי, קלוש ביותר. שלמון בוחרת להפנות את מבטה אל אותם רגעים ומצבים שבהם צלם הספורט, שנשלח לתעד את ההתרגשות באירוע הספורט, שם את המצלמה בצד ונח לרגע. אלה הרגעים ה״לא חשובים״, ואף אחד פרט לה לא טורח לשים אליו לב אליהם. כאן, כשהם מוצגים כמעט בגודל טבעי, הם מוקפאים בפריימים סגורים ומנותקים מהמקום, מהקהל ומהמגרש, בצילום האופייני לז׳אנרים העוסקים בחקירה אסתטית והגדרה טיפולוגית של תנועה, כמו צילומי רקדנים שבהם מנסים להדגיש את יפי התנועה ולא את יעילותה, את חשיבות שלמות הקומפוזיציה, את משמעות הרגע.

התערוכה הוצגה בגלריה בשנת 2013 בגלריה ״אגריפס 12״, ירושלים

 

נוספים